Kanál novinek Romanonderka.cz

Co si myslím

 

Vyhledávání

Brněnský Metropolitan opět uspěl. Je nejlepšími novinami státní správy v České republice

Čt 20. 02. 2014 12:30

Informační noviny občanů města Brna Brněnský Metropolitan získaly významné ocenění – 1. místo – v prvním ročníku celostátní soutěže Fénix content marketing 2013. Ocenění byla předána na slavnostním večeru 13. února 2014 v baru Jazz Dock v Praze.

Soutěž Fénix content marketing pořádá PR a marketingová agentura Freya CZ. Jde o první ročník a Brněnský Metropolitan se v něm ucházel o ocenění v kategorii Noviny státní správy, veřejného a neziskového sektoru. Po posledním redesignu v září 2013 město Brno uvítalo možnost, že noviny ohodnotí odborná porota. Porota v hodnocení mimo jiné uvedla, že noviny „vybočují z řady obsahem; jiný název je hezký a sympatický; obsahově bohaté; široký okruh čtenářů“.

Vítězství v soutěži Fénix ale není pro Brněnský Metropolitan prvním velkým úspěchem. Noviny občanů města Brna získaly významné ocenění – 2. místo – i v celostátní soutěži firemních médií Zlatý středník 2012. Této soutěže se účastní již od počátku své existence v roce 2005 a do roku 2011 získaly 6x certifikát vysoké profesionální úrovně Top Rated a 1x certifikát profesionální úrovně Rated. Poté přišlo druhé místo v kategorii nejlepší noviny státní, veřejné a neziskové sféry.

Aktuální ocenění prokazuje, že Brněnský Metropolitan patří mezi nejlepší periodika veřejné správy v zemi.

 

Co je Brněnský Metropolitan

informační noviny občanů statutárního města Brna

vychází od roku 2005

náklad 180 tisíc výtisků měsíčně

periodicita 11x ročně (kromě srpna)

distribuce: zdarma do všech brněnských domácností

13 stran redakčních + 11 inzertních (zajišťuje vydavatel Strategic Consulting)

každý měsíc aktuální informace s širokým záběrem (činnost a akce Magistrátu města Brna, městských částí, kulturních a neziskových organizací a sportovních klubů v Brně apod.). Nechybí názorové rubriky pro zástupce koaličních i opozičních stran a prostor pro komentáře čtenářů.

 

Další úspěchy Brněnského Metropolitanu

Město Brno v roce 2010 získalo za Brněnský Metropolitan 1. cenu za podporu svobody projevu v kategorii Otevřeno v soutěži Otevřeno x Zavřeno. Soutěž vyhlašuje Otevřená společnost, o. p. s., a hodnotí nejlepší a nejhorší příklady otevřenosti úřadů vůči veřejnosti v České republice. Porota Brno ocenila v kategorii Svoboda projevu 1. cenou za „zvýšenou snahu o objektivní a vyvážené informace o dění ve městě a zveřejňování názorů opozice v informačních novinách občanů statutárního města Brna Brněnský Metropolitan.“

V roce 2006 byly vyhlášeny výsledky průzkumu radničních periodik v České republice, který provedla také Otevřená společnost. Hlavním kritériem hodnocení byla míra otevřenosti periodika různým názorům. Ze sta hodnocených radničních listů skončil Brněnský Metropolitan na 10. místě a ve srovnání s časopisy ostatních statutárních měst v České republice a jejich částí měl index různosti názorů nejvyšší.

 

Další komunikační kanály města Brna s veřejností

Město Brno pro občany připravilo rozhlasový blok zpravodajských reportáží Brněnské echo, který je vysílán každou středu v 16.40 hodin na Hitrádiu Magic Brno (99,0 FM). Od ledna 2013 je rozšířen o nový publicistický diskusní pořad Brněnské echo – speciál, vysílaný každé poslední pondělí v měsíci od 11 do 12 hodin.

Po přestávce se vrátil také zpravodajsko-publicistický týdeník Brněnské oko, který je možné zhlédnout na celosvětovém videoportálu YouTube s odkazem na webu města www.brno.cz nebo na kabelové TV Slovácko (premiéra každý čtvrtek v 17.15 hodin).

Tradiční elektronickou zpravodajskou rubrikou je sekce Co se děje v Brně na webových stránkách www.brno.cz. Do článků jsou vkládány také videoreportáže a audionahrávky na dané téma, čímž se informační servis města Brna stal multimediálním.

Sledovaným informačním kanálem jsou rovněž reportáže z významných událostí a dění v Brně v sekci Videoaktuality na www.brno.cz, které jsou veřejně přístupné na portálu YouTube. Město Brno za tuto sekci získalo prvenství v kategorii videopropagace v soutěži Firemní médium 2011, kterou uspořádala Komora Public Relations.

Město Brno vstoupilo rovněž na sociální sítě – od září 2013 má profil na Twitteru na adrese www.brno.cz/twitter. Prostřednictvím krátkých zpráv, tweetů, o maximálně 140 znacích, zveřejňuje aktuality související s činností Magistrátu města Brna i s děním ve městě.

Rychlá navigace