Kanál novinek Romanonderka.cz

Co si myslím

 

Vyhledávání

Pracujeme na rozvoji cestovního ruchu

So 03. 05. 2014 09:00

Brněnský metropolitan, 3. května 2014

Turistická sezóna odstartovala v dubnu a na přelomu května a června nabere pořádné obrátky i díky festivalu Brno – město uprostřed Evropy. A pojede dál. Přispějí k tomu kulturní a sportovní akce, bude těžit i z postupně zvelebených a objevených historických památek.

Podle pravidelných přehledů zpracovávaných specialisty pro Ministerstvo pro místní rozvoj se počet zahraničních turistů, kteří přijeli na jižní Moravu, meziročně zvýšil o 7,2 procenta. Bylo jich téměř 1,2 milionu.

Jihomoravský kraj je tak druhým nejnavštěvovanějším regionem v České republice. A jeho metropole, tedy naše město, je již několik let druhým nejvyhledávanějším městem v zemi.

Bezkonkurenčně vládne Praha, ale pak následuje Brno a za ním Karlovy Vary, Františkovy Lázně, Plzeň, Český Krumlov, Mariánské Lázně, Kutná Hora a další města. Nejvíc turistů na jižní Moravu a do Brna vyráží z Rakouska a ze Slovenska, a to ve velké míře za prožitkovou dovolenou a dále za nákupy.

V průběhu posledních let Brno zvýšilo svou nabídku turistických lákadel, muzejních a divadelních přehlídek a přidává k tomu nespočet dalších programů. Ke klasikám uváděným v turistických přehledech patří katedrála na Petrově, stále zvelebovaný Špilberk, brněnské podzemí, rekonstruovaná Stará radnice, Jurkovičova vila a samozřejmě také funkcionalistická památka vila Tugendhat, která je magnetem pro zahraniční turisty.

Když k tomu připočteme, že se postupně proměňují prostranství historického jádra Brna, je to další plus ve prospěch cestovního ruchu. Poznamenávám, že v dubnu město zahájilo rekonstrukci posledního velkého náměstí v centru – Zelného trhu. A sochař Jaroslav Róna pokračuje ve svém ateliéru poblíž Karlštejna v tvorbě jezdecké sochy Jošta Lucemburského pro Moravské náměstí.

 

Roman Onderka

primátor města Brna (ČSSD)

Rychlá navigace