St 22. 04. 2009 16:35
MF DNES ... Soudě podle článků a komentářů poslední doby týkající se dopravní situace, zejména tedy dopravních staveb na území města, je zřejmé, že mě asi hlavně řidiči po těchto mých řádcích „zabijí“. Kritika se snáší na velké množství uzavírek a dopravních staveb ve městě. Je to kritika ale oprávněná? Pokusím se odpovědět. Do současné organizace dopravy v Brně ...
MF DNES Soudě podle článků a komentářů poslední doby týkající se dopravní situace, zejména tedy dopravních staveb na území města, je zřejmé, že mě asi hlavně řidiči po těchto mých řádcích „zabijí“. Kritika se snáší na velké množství uzavírek a dopravních staveb ve městě. Je to kritika ale oprávněná? Pokusím se odpovědět. Do současné organizace dopravy v Brně se negativně promítají nejvíce uzavírky vyvolané výstavbou velkého městského okruhu v oblasti Žabovřesk a Králova Pole, stavbou mimoúrovňové křižovatky Hradecká – Královopolská, opravami mostních objektů na silnicích I/43 a I/52, tedy tah z Brna na Vídeň, rekonstrukcí ulice Husovy a ulice Pražské. O žádné z výše uvedených staveb však nelze prohlásit, že je zbytečná. Brno v současnosti dohání velké zpoždění z minulosti a všechny tyto stavby mají jediný cíl. Zaprvé zvýšit dopravní bezpečnost v Brně, zadruhé zkvalitnit a zrychlit průjezdnost městem. Žádná ze staveb se nemůže odsouvat. Každý, kdo zná dopravu, ví, jak je složité tu či onu investici zahájit a dokončit, jak je složité získat finance ze státního rozpočtu. Jakékoliv oddalování způsobí nejenom dopravní problémy v budoucnosti, ale zároveň prodražuje jakoukoliv investici. V Brně se v současnosti investuje v dopravní infrastruktuře řádově několik miliard korun, což rovněž znamená, že mají práci firmy a tím pádem naši lidé, což také není v dnešní době krize zanedbatelné. Ano, je to nepříjemné stát ve frontě, i mě to rozčiluje a vytáčí, ale každá stavba má svůj začátek a konec a vždy se něco zase opraví a je to hezké. Ten dluh minulosti je velký a já jsem rád, že ty šedivé fotografie Brna ze sedmdesátých let, kdy každá druhá ulice neměla obrubník, byla škaredá a odpuzující, se pomalu a jistě mění v moderní evropskou metropoli. Už dnes je jasné, že pozvolnější tempo realizace významných dopravních staveb je pro budoucnost města nemyslitelné, neboť teprve po dostavbě velkého městského okruhu a obchvatů (např. silnice R 43, zkapacitnění dálnice D 1) lze očekávat zlepšení silniční dopravy v Brně. Děkuji za pochopení a přeji nám všem, zejména řidičům, pevné nervy. Roman Onderka primátor města Brna