Po 03. 08. 2009 14:43
Návštěvník či turista stráví v Brně průměrně 2,2 dny s tím, že počet přenocování v ubytovacích kapacitách se vyšplhal v Brně na 853 212 za rok. I toto zjistil sociologický výzkum, který jsme si v rámci oborových koncepcí celkové Strategie pro Brno nechali zpracovat. Brno totiž patří mezi první města v České republice, které se rozhodlo uvést v život svoji strategii - Strategii pro Brno, neboť kdo jiný by si měl hledět strategie pro Brno ...
Návštěvník či turista stráví v Brně průměrně 2,2 dny s tím, že počet přenocování v ubytovacích kapacitách se vyšplhal v Brně na 853 212 za rok. I toto zjistil sociologický výzkum, který jsme si v rámci oborových koncepcí celkové Strategie pro Brno nechali zpracovat. Brno totiž patří mezi první města v České republice, které se rozhodlo uvést v život svoji strategii - Strategii pro Brno, neboť kdo jiný by si měl hledět strategie pro Brno v ČR než Brno samo. Co je to vlastně ona strategie? Je to de facto dokument, který na základě mnoha aspektů stanovuje rozvoj města v oblastech ekonomiky, image, dopravy, vědy a vzdělání a kvality života a to ve střednědobém i dlouhodobém horizontu. Jinými slovy, víme kam směřujeme a musíme tím směrem nastavit veškeré možnosti města a to zejména investiční a územně plánovací proces tak, abychom dosáhli cíle. Součástí této strategie byla také celá řada průzkumů názorů na danou problematiku, nutně totiž potřebujeme znát názory lidí, Brňanů a Brňanek na to, co si myslí o svém městě. Co z těchto názorů také vyšlo? Není překvapením to, že Brno je městem univerzit, naprosto různorodého kulturního vyžití, je atraktivní pro absolventy vysokých škol, má dobrou veřejnou dopravu a kvalitní zdravotní péči. Příjemné zjištění je to, že lidé mají dobrou zkušenost s prací magistrátních úředníků, dále přes padesát procent občanů odpovědělo, že Brno je atraktivní pro podnikatele, je dobře dopravně dostupné. Ukazatele však zároveň vyjevily i méně příjemné výsledky. Brno se málo propaguje směrem ven za hranice města, doprava v centru města způsobuje přemíru prachových částí ve vzduchu, potřebujeme zvýšit informovanost o dění ve městě atd. Jsem rád, že tento materiál vznikl, a že jsme oslovili přes tisíc občanů našeho města a zjistili, co si oni myslí. Brno je jejich domovem a uspokojení jejich potřeb musí strategie sledovat především. Tento materiál je totiž dokumentem dlouhodobým a jeho hlavním smyslem je, aby se Brno dynamicky rozvíjelo stejně tak kvalitně, jako je tomu doposud. Jde o to, abychom tu byli všichni rádi doma včetně těch, kteří přijdou po nás. Roman Onderka primátor města Brna