Kanál novinek Romanonderka.cz

Co si myslím

 

Vyhledávání

Veřejnou dopravu posouváme v Brně dopředu

Čt 03. 02. 2011 00:00

MF Dnes

Když jsme před několika dny v Pisárkách uváděli do provozu pět zbrusu nových tramvají značky Škoda 13T s opět krásnými dívčími jmény, vyšlo v médiích několik článků o tom, kolik moc negativ má veřejná doprava ve městě Brně. Soudím ale, že každá kritika má své zastánce i odpůrce. Poté, co jsme v roce 2008 nakoupili čtyři nové tramvaje, v roce 2009 už třináct, teď jsme v Pisárkách dali zelenou pěti novým strojům s tím, že na jaře přibude další pětice, patřím jednoznačně mezi odpůrce kritiky veřejné dopravy.

Jsou to opravdu stamilionové částky, které si výměna vozového parku žádá s jediným cílem: abychom Brňanům a všem návštěvníkům města dopřáli pokud možno příjemnou a pohodlnou jízdu. V Brně bude nyní jezdit 24 tramvají typu Škoda. U těch nových tramvají se nám už podařil vyřešit také problém se sedadly, která už nebudou vedle sebe, ale za sebou s tím, že ulička bude dostatečně široká. Díky tomuto novému uspořádání se do nových šalin vejde o dvanáct stojících cestujících více. Modernizací vozového parku jsme dosáhli toho, že v současnosti je už více něž třetina vozů nízkopodlažních, což je příhodné jak pro matky s dětmi, tak také pro seniory a lidi s postižením. Dopravní podnik mě dále ujistil, že prioritní bude také čistota vozů, o které rozhoduje každý z nás. Strážníci městské policie několikrát upozornili veřejnost, že pokud uvidí známky vandalismu, je potřeba toto urychleně hlásit a tím postupně vytlačovat ty, kteří nám ničí nové a moderní šaliny. Co se týče vandalismu, vydává město ročně cca částku mezi 6 až 8 miliony korun na opravy prohřešků, což je cena přibližně jednoho citybusu. Mnozí si rovněž stěžují na skutečnost, že do jejich zastávky jezdí spojů málo. Obecně lze říci, že by asi každý z nás přivítal, kdyby přišel na zastávku a jeho tramvaj právě přijížděla. Ale vážně. Snažíme se vyvážit počet spojů, jejich kapacitu a vzdálenost a to vše dát dohromady se zhruba desetimiliardovým rozpočtem města, ze kterého jde přibližně miliarda a půl právě dopravnímu podniku. Nelze vyjít každému vstříc, ale snahou zůstává mít funkční a moderní vozový park a obslužnost ve městě.

V letošním roce chystá město další překvapení. Na přehradě totiž vzniká nové přístaviště, kde by měly na jaře zakotvit dvě nové lodě, které chceme pojmenovat již tradičně podle partnerských měst Brna. Stále je co zlepšovat, ale být kritický za každou cen, není můj šálek čaje…

 

Roman Onderka

primátor města Brna

Rychlá navigace