St 13. 04. 2011 00:00
Již v květnu 2003 přijala vláda ČR usnesení č. 437, kterým uložila Ministerstvu dopravy ČR povinnost předkládat věcný a časový harmonogram přípravy a výstavby dálnice D47. Právě tuto informativní zprávu projednávala dnes Vláda ČR.
Výstavbu dálnice D47 považuji za klasickou ukázku nekoncepčnosti práce státem pověřeného investora – ŘSD ČR. Problémy provázející výstavbu dálnice D47 jsou typické pro výstavbu dálniční sítě u nás jako celku. Zjevná absence posouzení priorit a ekonomické efektivity provází tuto výstavbu již téměř pravidelně. Jak jinak si vysvětlit realizaci nové výstavby, jejímž konečným produktem je dálnice s nerovným povrchem či realizace nadměrného množství doprovodných staveb – rozsáhlé estakády, nájezdy a podobně?
Nečasova vláda by po dnešním projednání informativní zprávy měla žádat urychlené dokončení rozestavěných úseků dálnice D47 a zahájení systémového řízení, ale i kontroly organizací podléhajících Ministerstvu dopravy v investorské činnosti.
Roman Onderka, stínový ministr dopravy ČSSD