St 29. 06. 2011 09:00
Implementace City Identity (CI) a verbálních priorit města Brna se dalším krokem posunula vpřed.
Rada města Brna schválila dne 28. června 2011 aktualizaci implementace a zejména její grafický návrh užití sloganu Žít Brno ve spojení s logem města Brna, které se bude v nejbližší době používat. Jasná definice CI pomáhá vytvářet sjednocující komunikační koncept města.
Návrh City Identity a verbálních priorit (tj. hodnot) města Brna byl schválen v roce 2010 Radou města Brna. Jejím schválením udělalo město velký krok ke sjednocení komunikace a propagace Brna. Dále od r. 2004 užívá město své známé logo.
„Moderní město jako je Brno potřebuje mít také svůj slogan, který bude pomáhat odkrývat identitu města a zlepšovat jeho propagaci a marketing a to jak v tuzemsku, tak v zahraničí. Ze zahraničních zkušeností víme, že na rozdíl od loga není slogan žádné dogma, ale mohl by se vyvíjet s dynamikou města,“ uvedl primátor města Brna Roman Onderka.
Co bude následovat?
V následujícím období bude vytvořena webová stránka projektu CI v rámci redakčního systému www.brno.cz, resp. platforma s názvem „Žít Brno“. Tento web bude obsahovat veškeré dostupné informace o důvodech vzniku CI a realizovaných aktivitách včetně prolinků na subjekty, které se významnou mírou podílejí na CI (např. Husa klub – Žijeme Brnem, Brno na kole apod.).
Proč si Brno zaslouží svoji značku?
Potřeba města mít definovanou svoji identitu – svoji značku vzešla z řady podnětů – ze zahraničních příkladů dobré praxe, doporučení plynoucích z Komunikační strategie města Brna, z Koncepce ekonomického rozvoje města, z mezinárodních projektů atd. Příklady ze zahraničí ukázaly, že i když má město od roku 2004 svoje logo, jehož autorkou je grafička Věra Marešová, je vhodné pro propagaci města logo dále rozvinout a podpořit. Zvolená a sloganem a vybranými hodnotami podpořená značka napomáhá spoluvytvářet obraz města, posiluje ty charakteristiky města, na kterých se jeho identita zakládá a zpětně tak posiluje i identifikaci cílových skupin s městem jako takovým.
Čím se značka města může vyjádřit?
Značku můžeme vyjádřit sloganem, který je používán při propagaci města (zejména informační materiály jako jsou letáky a brožury, billboardy apod.) a který může být zároveň i v souladu se zvoleným vizuálním (grafickým) stylem města. Tuto propagaci pak můžeme podpořit přímo i nepřímo pomocí vybraných hodnot města, jež představují klíčovou součást komunikační strategie každé organizace, města nebo státu.
Jaká je tedy tvář Brna?
Z mnoha výzkumů vyplývá, že současné Brno je jednoznačně vnímáno jako město orientované na rozvoj, vzdělávání a inovace, což je v souladu i s hlavním koncepčním dokumentem, kterým je Strategie pro Brno. Brno je považováno za město vysokých škol, za kreativní město, město vědy a inovací. Dále víme, že Brno je pozitivně vnímáno prostřednictvím kulturních aktivit města (divadla, muzea, koncerty, architektura, památky atd.). Mezi další významné a důležité prvky spojované s Brnem patří i atraktivní zázemí pro trávení volného času, přírodní podmínky, bohaté dějiny města, tradice, apod.