Kanál novinek Romanonderka.cz

Co si myslím

 

Vyhledávání

Brno staví nové město

Po 04. 07. 2011 00:00

Bulletin

Vážení čtenáři,

koncem června 2006 uzavřelo naše město s Vídní memorandum o spolupráci v oblasti železniční dopravy. Brno a Vídeň se dohodly na vzájemné podpoře a koordinaci postupů při rozhodování o důležitých transevropských sítích se zvláštním zřetelem na projekty Nádraží Vídeň – Evropa střed a Europoint Brno. Obě města se nacházejí na panevropských dopravních koridorech IV. a VI., které jsou zahrnuty do prioritních projektů rozvoje evropské dopravní infrastruktury číslo 22 a 23.

Na podzim téhož roku podepsali ministři dopravy Polska, České republiky, Slovenska, Rakouska a Itálie předběžnou dohodu o vytvoření Baltsko-jaderského železničního koridoru v trase Gdaňsk – Varšava – Katovice – Brno/Bratislava – Vídeň – Benátky – Boloňa/Ravenna. O tři roky později podepsali představitelé 14 regionů nacházejících se na trase tohoto koridoru včetně Jihomoravského kraje deklaraci zdůrazňující nutnost realizace této dopravní cesty. Tato evropská trasa ze severu na jih se v Brně protíná s dalším mezinárodním železničním koridorem, který vede po území České republiky z Břeclavi do Děčína.

Partnerské město Brna – Vídeň – razantním způsobem pokračuje v přestavbě svého uzlu včetně stavby krásného moderního nádraží a vytváří moderní čtvrť v jeho bezprostřední blízkosti.

Brno vynakládá úsilí, aby také modernizovalo svůj železniční uzel a postavilo nové hlavní nádraží začleněné do vznikajícího Jižního centra. Realizaci projektu Europoint Brno spočívající v přestavbě železničního uzlu a výstavbě Jižního centra zpomalují dvě skutečnosti. Neexistence pravomocného územního rozhodnutí o přestavbě uzlu a hospodářská krize spočívající ve snížení objemu státních i městských financí.

Brno však v projektu pokračuje, jak o tom svědčí také informace uveřejněné v tomto v pořadí již sedmém bulletinu s názvem Brno staví nové město.

 

Roman Onderka

primátor města Brna

 

Rychlá navigace