Kanál novinek Romanonderka.cz

Co si myslím

 

Vyhledávání

Tunely: provoz značný, hluk pod limitem

So 02. 02. 2013 09:00

Brněnský Metropolitan - úvodní slovo primátora

Brno má slabiny v dopravní infrastruktuře. Řešením je samozřejmě rekonstruovat a modernizovat silniční síť včetně velkého městského okruhu. Plánování, projednávání, financování a budování dopravních staveb je však velmi komplikovaný proces.

V lednovém sloupku jsem uvedl, že letošní předpokládané příjmy v rozpočtu města budou o miliardu nižší než loňské. Velké dopravní stavby se financují z městských prostředků jen v menší míře, neboť hlavní tíhu nese stát, potažmo Státní fond dopravní infrastruktury, který je apendixem státního rozpočtu. Nemusím zdůrazňovat, že i tyto finanční zdroje jsou velmi napjaté.

Pokud jsou peníze konečně k dispozici, nastává u některých projektů další problém. Proti stavbám protestuje větší či menší část veřejnosti. Současná legislativa jí k tomu dává poměrně široké možnosti.

Razantní protesty byly například proti Královopolskému tunelu na velkém městském okruhu, jehož stavba musela být dokonce na určitou dobu zastavena. Někteří lidé se obávali nadměrného hluku z provozu vozidel. Tunely byly zprovozněny v závěru loňských prázdnin a v říjnu odborníci provedli první měření. Zvýšení hluku se neprokázalo, naměřené hodnoty nepřekročily velmi přísné limity stanovené právními předpisy. A provoz je zde značný. Například v lednu projíždělo tunely v průměru 23 500 aut denně. Dá se předpokládat, že s nástupem jara se zde provoz ještě zvýší. Další kolo měření hluku bude následovat v květnu.

Na povrchu, tedy v Králově Poli a Žabovřeskách, se provoz zklidnil. A co je hlavní, po dokončení stavby tunelu jsem už nezaznamenal protest proti tomuto dílu, které nyní slouží k plné spokojenosti.

 

Roman Onderka

primátor města Brna (ČSSD)

 

Rychlá navigace